[ARC] Naja by Bengal & Morgan

Standard

Naja è un killer che fa capo ad una organizzazione criminale capitanata da una misteriosa figura: Zero. Lei è il terzo miglior killer dell’organizzazione anche grazie alla sua capacità di non riuscire a provare alcun genere di dolore.

La visita di un misterioso ragazzo – capace di avere la meglio su di lei – innescherà una serie di eventi che cambieranno per sempre la vita di Naja e dell’organizzazione stessa.

Pochissimi i dialoghi: la storia e le riflessioni della protagonista ci sono raccontate da una voce al di sopra della storia e che ne conosce anche i risvolti inaspettati. Questa graphic novel ha sicuramente la capacità di stupire il lettore con continui colpi di scena inaspettati.

Quella che viene descritta è una protagonista fuori dal comune, sia per le sue abilità di killer sia per il suo desiderio di provare finalmente dolore.

Ringrazio l’editore per avermi fornito la copia necessaria per stendere questa recensione.

_______

Naja is a killer who works for a criminal organization lead by a mysterious man, Zero. She is the third best killer also thanks to a peculiar skill: she is not able to feel any kind of pain.

When she meets a mysterious boy – able to surpass her in skills – everything will change in Naja’s life and also in the organization itself.

Very few the dialogues: the plot and the main character reflections are told by a third voice over the whole story, someone who knows everything, also the unexpected events. This graphic novel is able to astonish the reader with unexpected turn of events.

The main character is particular, both for her killing skills, both for her desire to feel some kind of pain.

Thanks to the publisher for providing me the copy necessary to write this review.

_______

Naja by Bengal & Morgan ★★★

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s