Il Nao di Brown by Glyn Dillon

Standard

Nao Brown è una ragazza metà inglese e metà giapponese, nella graphic novel la incontriamo mentre sta per iniziare a lavorare in un negozio di art toys di un amico.

La storia segue la prospettiva di Nao mentre affronta l’esperienza del nuovo lavoro e fa conoscenza di un idraulico che assomiglia a un personaggio giapponese di cui è fan. La vera difficoltà di Nao nell’affrontare la vita quotidiana sta nei suoi disturbi ossessivo compulsivi che la portano a immaginare episodi di violenza verso le persone che la circondano.

L’equilibrio di Nao è precario e la ragazza cerca di mantenerlo con esercizi, compiti di autocontrollo e corsi in un centro buddista.

La graphic novel è incentrata sull’evoluzione della protagonista e il suo modo di relazionarsi con le persone che la circondano; molto bella dal punto di vista grafico la storia è interessante, però ho trovato molto difficile trovarmi in sintonia con una protagonista dal carattere così particolare – sia negli eccessi di gioia che nei momenti di debolezza.

_______

Nao Brown is a half Japanese, half English woman, in the story we meet her while she is beginning a work experience in an art toys shop owned by a friend.

The story follows Nao’s perspective during the new word experience and while she meets a plumber who resembles a Japanese fictional character she is a fan of. The truth is that Nao founds hard to try new experiences for her obsessive compulsive issues that bring her to imagine violent episodes against people around her.

Nao’s inner balance is precarious and the girl tries to maintain it by means of exercises, self-control work and courses in a Buddhist centre.

The graphic novel is about Nao’s evolution and her way to relate with other people: the story is graphically beautiful and it’s interesting, but I found quite hard to have a syntony with a character so peculiar – both in her joyful and sad moments.

_______

Il Nao di Brown by Glyn Dillon ★★★☆☆½

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s